KontaktaiKLINIKAAdresas: Medžiotojų g. 4, Joniškis Tel.: 8-426-60004, 60005 Mob. tel.: +370 686 02755 El. paštas: info@demesystau.lt Darbo laikas: I - V 8.00 - 18.00 val.
ODONTOLOGINIS KABINETASMob. tel.: +370 606 63769
VAISTINĖ
Adresas: Miesto aikštė 7, LT-84144 Joniškis Tel.: 8 426 60600 El. paštas: vitalija.neverauskiene@gmail.com Darbo laikas: I - V 8.00 - 17.00 val. VI 9.00 - 13.00 val.
Apie Šeimos sveikatos centro darbuotojų neteisėtus veiksmus prašome pranešti tel. 8 620 12192 ar el. p. vitalija.neverauskiene@gmail.com Anonimiškumą garantuojame.
|
Darbo vidaus tvarkos taisyklės
PATVIRTINTA IĮ V. Neverauskienės klinikos – vaistinės direktorės 2016 m. gegužės 02 d. įsakymu Nr.382 (2022 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 989 redakcija)
IĮ V. NEVERAUSKIENĖS KLINIKOS – VAISTINĖS VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
I SKYRIUS BENDROJI DALIS
1. IĮ V. Neverauskienės klinika – vaistinė (toliau - Įstaiga) įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais. 2. Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas – gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą, mažinti gyventojų sergamumą ir mirtingumą, kokybiškai teikti sveikatos priežiūros paslaugas. 3. Įstaigos uždaviniai – organizuoti ir teikti nespecializuotas, kvalifikuotas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas. 4. Pagrindinės įstaigos veiklos sritys pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių: 4.1. žmonių sveikatos priežiūros veikla (86); 4.2. bendrosios praktikos (šeimos) gydytojų veikla (86.21); 4.3. odontologinės praktikos veikla (86.23); 4.4. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90); 4.5. kita, įstatymais neuždrausta veikla. 5. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi LR Konstitucija, sveikatos draudimo, sveikatos sistemos, sveikatos priežiūros įstaigų ir kt. įstatymais, teisės aktais, vidaus normatyviniais dokumentais, įstaigos įstatais ir vidaus tvarkos taisyklėmis. 6. Įstaigos darbuotojų pareigas reglamentuoja darbo sutartys, pareigybės aprašymai, darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijos, darbo tvarkos taisyklės ir šios vidaus tvarkos taisyklės. 7. Vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bendruosius pacientų ir įstaigos darbuotojų tarpusavio santykių principus ir elgesio normas. 8. Taisyklėse vartojamos sąvokos: 8.1. pacientas – asmuo, kuris naudojasi sveikatos priežiūros įstaigų teikiamomis paslaugomis, nepaisant to, ar jis sveikas, ar ligonis; 8.2. paciento atstovas – atstovas pagal įstatymą (tėvai arba atstovas pagal pavedimą); 8.3. paciento prašymas – asmens rašytinis kreipimasis į sveikatos priežiūros įstaigą, kuriame prašoma paaiškinti, suteikti informaciją ar gauti pageidaujamus dokumentus; 8.4. paciento skundas – asmens rašytinis kreipimasis į sveikatos priežiūros įstaigą ar kompetentingą valstybės instituciją, kuriame nurodomos teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pažeistos jo teisės ar teisėti interesai. 8.5. nuotolinė pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslauga (NSP paslauga) – naudojantis informacinėmis ir elektroninių ryšių technologijomis, kuriomis yra galimybė identifikuoti asmenį, teikiama šeimos gydytojo komandos (šeimos, vidaus ligų, vaikų ligų gydytojas, kartu dirbantis slaugytojas) nario paslauga pacientui, jam nevykstant į įstaigą.
II SKYRIUS ĮSTAIGOS DARBO LAIKAS
9. Vaistinės, adresu Miesto a. 7 – 7, Joniškis, darbo laikas: I – V nuo 8:00 iki 17:00 val., VI – nuo 9:00 iki 13:00 val. 10. IĮ V. Neverauskienės klinikoje – vaistinėje pacientai priimami: I – V nuo 8:00 iki 18:00 val., adresu Medžiotojų g. 4, Joniškis. 11. Įstaigos personalo darbo laikas: 11.1. 38 valandų darbo savaitė nustatyta – sveikatos priežiūros paslaugas teikiantiems darbuotojams. 11.2. 40 val. darbo savaitė –sveikatos priežiūros paslaugų neteikiantiems darbuotojams. 12. Sveikatos priežiūros paslaugas teikiantis darbuotojai dirba pamainomis, pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus, kurie skelbiami prie kabinetų durų, informacinėse lentose, įstaigos internetiniame puslapyje www.demesystau.lt 13. Įstaigos personalas darbo metu gali pasinaudoti viena 15 min poilsio pertraukėle ir 30 min pietų pertrauka. 14. Po Įstaigos darbo valandų, poilsio ir švenčių dienomis pirminės ambulatorinės būtinosios medicinos paslaugos teikiamos VšĮ Joniškio ligoninės priėmimo skyriuje. 15. Ūmiai susirgus, esant neatidėliotinoms indikacijoms, kviečiama GMP bendruoju pagalbos telefonu 112.
III SKYRIUS PACIENTŲ KREIPIMOSI Į ĮSTAIGĄ TVARKA IR ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMAS
16. Pacientas, prisirašydamas prie Įstaigos, laisvu apsisprendimu pasirenka šeimos gydytoją. Pacientų prisirašymo prie įstaigos tvarką, reglamentuoją LR sveikatos apsaugos ministro 2001 m. lapkričio 9 d. įsakymas Nr. 583 ,,Dėl gyventojų prisirašymo prie pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų tvarkos patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais. 17. Prisirašant prie Įstaigos užpildomas bei pasirašomas „Prašymas gydytis pasirinktoje pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigoje“ (forma Nr. 025-025-1/a). Pildant prašymą galima pasirinkti konkretų Įstaigoje dirbantį šeimos gydytoją. 18. Užpildęs „Prašymą gydytis pasirinktoje pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigoje“ (forma Nr. 025-025-1/a) asmuo patvirtina suprantąs ir sutinkąs, kad Įstaiga tvarkys jo asmens duomenis – vardą, pavardę, asmens kodą, gimimo datą, gyvenamąją vietą, telefoną, elektroninio pašto adresą, socialinio draudimo numerį bei informaciją apie draustumą, taip pat ypatingus duomenis apie sveikatą. Duomenys bus tvarkomi paslaugų teikimo tikslu. 19. Laikoma, kad savanoriškai į Įstaigą dėl ambulatorinės sveikatos priežiūros atvykęs arba į namus iškvietęs pirminės asmens sveikatos priežiūros specialistą pacientas yra informuotas ir sutinka, kad Įstaigos sveikatos priežiūros specialistas jį apžiūrėtų, įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas tyrimų ir gydymo procedūras. Sutikimą pacientas išreiškia pasirašydamas ,,Paciento valios pareiškimas dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo“ formoje. Atliekant invazines ir (ar) intervencines procedūras ir (ar) chirurgines operacijas, taip pat dėl odontologinės ir ginekologinės priežiūros (pagalbos) invazinių ir (ar) intervencinių paslaugų teikimo, pacientai supažindinami pasirašytinai sutikimų formose ,,Paciento sutikimas dėl odontologinės priežiūros (pagalbos) invazinių ir (ar) intervencinių paslaugų teikimo“, ,,Paciento sutikimas dėl chirurginės operacijos, invazinės ir (ar) intervencinės procedūros atlikimo“ ir ,,Pacientės sutikimas dėl gimdinės spiralės įvedimo/ištraukimo“. 20. Pacientų registracijos tvarka: 20.1. Išankstinė registracija (galima išankstinė registracija 3 mėnesiams į priekį) vykdoma telefonais: (8 426 60004, 8 426 60005, 8 686 02755) I – V nuo 8:00 iki 18:00 val., atvykus į Įstaigą (registratūroje) adresu Medžiotojų g. 4, Joniškis arba internetu puslapyje www.esveikata.lt. 20.2. Registruodamiesi telefonu priėmimui pas gydytoją, pacientai registratūros darbuotojui (ai) nurodo vardą, pavardę ir gimimo datą, telefono numerį. Pacientai privalo įsiminti ar užsirašyti registratūros darbuotojo nurodytą priėmimo pas gydytoją datą ir laiką bei gydytojo kabineto numerį. 20.3. Registruojantis pas gydytojus Įstaigos registratūroje, pacientui būtina pateikti Lietuvos Respublikos piliečio pasą ar kitą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, vaiko gimimo liudijimą (iki 16 metų). Išskyrus teisės aktais numatytus atvejus, kai pacientas gali kreiptis anonimiškai, t. y. neatskleidžiant asmens tapatybės. Registratūros darbuotojas (-a) patikslina paciento draustumą. Pacientas gauna priėmimo pas gydytoją taloną, kuriame nurodyta priėmimo data ir laikas, gydytojo pavardė, kabineto numeris. 20.4. Iš anksto neužsiregistravusiam pacientui nemokamai teikiamos tik būtinosios medicinos pagalbos paslaugos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8d. įsakymu Nr. V-208 „Dėl būtinosios medicinos pagalbos ir būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarkos bei masto patvirtinimo“ su pakeitimais ir papildymais. 21. Registratūroje paruoštą paciento asmens sveikatos istoriją ir/ar kitus medicininius dokumentus į gydytojo kabinetą pristato bendrosios praktikos slaugytoja ir/ar gydytojo odontologo padėjėja. 22. Atvykus pacientui be išankstinės registracijos, registratūros darbuotojas (-a) apie tai telefonu informuoja gydytoją, suruošia paciento asmens sveikatos istoriją ir Įstaigos darbuotojas nuneša į gydytojo kabinetą. Prireikus, paciento medicininius dokumentus iš vieno gydytojo kabineto į kitą gali pernešti tik Įstaigos medicinos darbuotojas. Pasibaigus gydytojo pacientų priėmimo laikui, asmens sveikatos istorijas sveikatos priežiūros darbuotojas grąžina į registratūrą. 23. Teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas nepilnamečiams pacientams (iki 16 metų amžiaus), privalo dalyvauti jų įstatyminiai atstovai, tačiau jie savo veiksmais neturi teisės trukdyti dirbančiam personalui. 24. Gydytojui susirgus, jo atostogų ar kito nebuvimo darbe metu pacientus aptarnauja kiti gydytojai. Pavaduojantį gydytoją, jo darbo laiką ir kabineto numerį nurodo registratūros darbuotojas (-a). 25. Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas aptarnauja pacientą ilgiau negu tam pacientui skirtas laikas arba teikia būtinąją pagalbą, kiti pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku. 26. Pacientai pas gydytoją priimami tik šiam priėmimui užregistruotu atitinkamu laiku. Jei pacientas pavėluoja į priėmimą pas gydytoją, jo priėmimas nėra užtikrinamas. Už pacientų aptarnavimo tvarkos reguliavimą pacientų priėmimo metu atsakingas registratūros darbuotojas (-a) ar gydytojo odontologo padėjėja. 27. Jei pacientas negali atvykti į priėmimą nustatytu laiku, jis privalo apie tai pranešti, paskambinęs telefonu į registratūrą, ir gali tartis dėl kito priėmimo laiko, taip pat turi anuliuoti savo internetinę registraciją ir gali pasirinkti kitą esantį laisvą priėmimo laiką pas gydytoją. 28. Gydytojui nutraukus darbo santykius su Įstaiga, direktorės įsakymu skiriamas kitas gydytojas. Prisirašęs pacientas apie tai informuojamas jam atvykus į Įstaigą ir interneto svetainėje www.demesystau.lt ir, esant galimybei, informuojamas asmeniškai. Jam paliekama teisė pasirinkti kitą gydytoją. 29. Įstaigoje naudojami ir tvarkomi pacientų asmens duomenys šiais tikslais: paciento gydymo ir diagnostikos, medicininės dokumentacijos pildymo, paslaugų apskaitos ir dokumentavimo, pažymų išdavimo, gydymo paslaugų įkainių analizei, statistikai, audito organizavimui ir vykdymui, pacientų ir personalo saugumo užtikrinimui. 30. Numatyta pareiga duomenų valdytojo ir duomenų tvarkytojo darbuotojams užtikrinti asmens duomenų konfidencialumą, nurodant, kad pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja ne tik perėjus į kitas pareigas, bet ir pasibaigus darbo santykiams.
IV SKYRIUS NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA
31. Pirminio lygio nemokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos pagal sutarties su teritorine ligoniu kasa sąlygas teikiamos visiems pacientams, kurie yra prisiregistravę prie Įstaigos ir teisės aktų nustatyta tvarka yra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu. 32. Įstaigoje teikiamos pirminio lygio ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos nurodytos galiojančioje įstaigos licencijoje. 33. Būtinoji medicinos pagalba teikiama kiekvienam, besikreipiančiam į Įstaigą, nepriklausomai nuo jo gyvenamosios vietos ir socialinių garantijų. 34. Nemokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugas) teikiamos tik patikrinus, ar asmuo apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu. 35. Paslaugos namuose teikiamos: sergantiems vaikams iki 1 metų amžiaus; 36. Naujagimiams, gavus informaciją apie jų išvykimą iš gimdymo namų ir atvykimą į namus, vaikų sveikatos tikrinimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose”, nustatyta tvarka. 37. Įstaigos informaciniuose stenduose, interneto svetainėje www.demesystau.lt skelbiama informacija apie nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
V SKYRIUS MOKAMŲ MEDICINOS IR NE MEDICINOS PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA, ASORTIMENTAS IR JŲ TEIKIMO TVARKA
38. Įstaiga teikia mokamas ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių teikimą ir apmokėjimą už jas reglamentuoja teisės aktai ir Įstaigos direktorės įsakymai. 39. Mokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos – tokios asmens sveikatos priežiūros paslaugos, už kurias susimoka patys pacientai arba už juos gali mokėti kiti fiziniai arba juridiniai asmenys bei savarankiškos draudimo įstaigos taip, kaip numatyta teisės aktuose. 40. Mokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurių išlaidos nekompensuojamos iš: 40.1. valstybės ir savivaldybių biudžeto; 40.2. privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto; 40.3. valstybės, savivaldybių, įmonių ir kitų organizacijų sveikatos fondų bei lėšų, skirtų sveikatos programoms finansuoti. 41. Įstaiga teikia mokamas profilaktinio sveikatos tikrinimo paslaugas, kurių teikimą ir apmokėjimą reglamentuoja teisės aktai ir direktorės įsakymai. 42. Už Įstaigoje teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei jos neatitinka būtinosios medicinos pagalbos kriterijų, apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu moka šiais atvejais: 42.1. kai asmuo yra socialiai nedraustas; 42.2. paciento pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos. Prie papildomų priskiriamos paslaugos, kurias pasirenka pacientas ir jos nėra susijusios su pagrindinės ligos (diagnozuotos) gydymu, priklauso kitam lydinčiam susirgimui (ligai) ir gali būti teikiamos tik leidus tuo metu pacientą gydančiam gydytojui, ar pacientas atsisako gydytojo specialisto konsultacijos, kur tyrimą atliktų nemokamai; 42.3. pacientui, teikiant jam iš PSDF biudžeto lėšų apmokamas paslaugas ir leidus gydančiam gydytojui, pageidauja gauti papildomas, t. y. pagrindinei ligai diagnozuoti ar gydyti nebūtinas paslaugas, medžiagas, tyrimus, medikamentus, medicinos pagalbos priemones, procedūras; 42.4.Įstaigoje teikiant odontologinės priežiūros paslaugas, apdraustieji (išskyrus vaikus ir asmenis, besimokančius dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose, profesinių mokyklų dieniniuose skyriuose, kol jiems sukanka 24 metai, ir socialiai remtinus asmenis, kai jie pateikia atitinkamą savivaldybės, kurios teritorijoje gyvena, socialinės paramos skyriaus pažymą) moka už vaistus, odontologines ir kitas medžiagas, sunaudotas odontologinės priežiūros paslaugų teikimui, vienkartines priemones, atsižvelgiant į sunaudotų medžiagų, priemonių kiekį ir jų įsigijimo kainas. 43. Mokamos paslaugos teikiamos bei jų įkainiai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357 “Dėl mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ (su vėlesniais pakeitimais) bei lokaliniais teisės aktais. 44. Mokamų paslaugų kainynas skelbiamas internetinėje svetainėje www.demesystau.lt, informacinėje lentoje I-ame aukšte bei Įstaigos registratūroje. 45. Pacientas pareiškęs norą gauti mokamas paslaugas, privalo užpildyti ir savo parašu patvirtinti susitarimo formą ,,Susitarimas dėl pageidaujamų gauti mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo“. 46. Mokamą tyrimą, procedūrą ar kitą paslaugą, Įstaigos sveikatos priežiūros specialistai atlieka tik pacientui pateikus apmokėjimo čekį ir užregistravus šią paslaugą mokamų paslaugų žurnale. 47. Įstaigoje teikiamų mokamų nemedicininių paslaugų pagrindas yra paciento iniciatyva pareikštas pageidavimas gauti įvairias pažymas, siuntimus, dauginti dokumentus ir t.t.
VI SKYRIUS PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS ĮSTAIGOJE
48. Paciento, jo atstovų teises ir pareigas apibrėžia Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, šios taisyklės, kiti norminiai nacionaliniai ir lokaliniai teisės aktai. 49. Pacientų teisės: 49.1. pacientas turi teisę į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas; 49.2. pacientas turi teisę gauti nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kompensuojamas iš privalomojo sveikatos draudimo lėšų, iš valstybės ar savivaldybės biudžetų, kaip numato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai; 49.3. pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį; 49.4. pacientas laisva valia turi teisę pasirinkti (vaikams iki 16 m., neveiksniems asmenims parenka tėvai arba globėjai) pirmines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančią asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir gydytoją. 49.5. pacientas turi teisę gauti informaciją apie įstaigoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti; 49.6. pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros&l |